Provincie Noord-Brabant

Provinciale Staten stemlijst Gemeente Halderberge

Lijst 1 VVDLijst 2 CDALijst 3 SPLijst 4 PVVLijst 5 D66Lijst 6 PvdALijst 7 Groen LinksLijst 8 50 Plus
Lijst 9 PvdD(ieren)Lijst 10 Christen UnieLijst 11 Lokaal BrabantLijst 12 Ouderen AppèlLijst 13 FvD(emocratie)
Lijst 14 DENKLijst 15 Senioren BrabantLijst 16 Code Oranje

Staatssecretaris Mona Keijzer was 11 maart j.l te gast bij een bijzonder gezelschap CDA dames voor een netwerkdiner in Bovendonk te Hoeven. Allemaal vrouwen die of een topbaan in het bedrijfsleven of bij de overheid hebben of zelf eigenaar zijn van een bedrijf. Ook ondergetekende was aanwezig,  om de ervaringen als oud-burgemeester, toezichthouder en ondernemer te vertellen. We spraken met elkaar en met de staatssecretaris over de hobbel die je moet nemen als je als vrouw een carriere wilt maken. Wordt je belemmerd door mannelijke collega’s in een masculine bedrijfsomgeving – het zgn. glazenplafond-, zijn kinderen een reden om geen hogere functie te ambiëren -zorgplicht primair bij mama- of is je man je ‘glazen plafond’.
Of ligt het aan ons vrouwen zelf.

Een bijzondere discussie waar veel ruimte was om ervaringen te delen en waar vooral veel tips ‘to do and not to do’ aan elkaar werden gegeven. De bijeenkomst was georganiseerd vanuit CDA regio Markiezaat in het kader van de Provinciale Staten verkiezingen 20 maart aanstaande. Ankie de Hoon, éen van onze CDA kandidaten op de kieslijst van Provinciale Staten Noord-Brabant uit de West Brabantse regio ” Het Markiezaat ” , was ook aanwezig en onze burgemeester Jobke Vonk leidde het gesprek.

Simone Dirven – van Aalst
Fractielid CDA-Halderberge

CDA BRABANT presenteert kandidatenlijst Provinciale Staten 2019

Verkiezingsprogramma provinciale Staten 2019-2023 CDA Brabant

Marianne van der Sloot  lijsttrekker verkiezingen Provinciale Staten  Noord-Brabant

Een kandidatenlijst met een sterk West-Brabants regionaal karakter !
Het CDA in de provincie Noord-Brabant  heeft Marianne van der Sloot als de lijsttrekker voor de Provinciale Statenverkiezingen  gekozen , die gehouden worden op 20 Maart 2019.

Tijdens de algemene ledenvergadering , 24 November-2019 te Gilze is de kieslijst definief vastgesteld.

Click hier voor informatie samenstelling kieslijst CDA Brabant provinciale Staten…

Jan Paantjens uit Oud Gastel – West Brabant ( regio het Markiezaat ), is genomineerd op plaats 13 van de kieslijst.

Inge van Dijk,partijvoorzitster van het CDA in de provincie Noord-Brabant: “ Ik ben trots op deze kandidatenlijst, waarvoor ik de kandaatstellingscommissie hartelijk wil bedanken “.
Het is een echte Brabantse lijst
geworden,waarop alle regio’s vertegenwoordigd zijn en waarin elke Brabander zich zou herkennen. Een mooie combinatie van ervaring en vernieuwing, man en vrouw,jong en oud,stad en platteland. “